Welcome To E-JUST Library

الفقر و التعليم : (Record no. 2387)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04443nam a22004577a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-NbEJU
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250105180526.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240122s2015 ua a gr 000 0 ara d
017 ## - COPYRIGHT OR LEGAL DEPOSIT NUMBER
Copyright or legal deposit number 2015 / 4356
Assigning agency مصر . دار الكتب المصرية
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9789779201160
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-NbEJU
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-NbEJU
041 1# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of original eng
050 00 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number LC4091
Item number .J46 2015
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جنسن ، إيريك
240 10 - UNIFORM TITLE
Uniform title Teaching with Poverty in Mind : What Being Poor Does to Kid's Brains & What Schools Can Do About it
Language of a work Arabic
245 12 - TITLE STATEMENT
Title الفقر و التعليم :
Remainder of title ماذا يفعل الفقر بمخ أطفالنا و ماذا تفعل المدرسة لتصلح ما أفسده الفقر /
Statement of responsibility, etc. تأليف : إيريك جنسن ؛ ترجمة : صفاء يوسف الأعسر
250 ## - EDITION STATEMENT
Edition statement الطبعة الأولى
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. وزارة الثقافة ،
Date of publication, distribution, etc. 2015
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 224 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 24 سم.
490 ## - SERIES STATEMENT
Series statement المشروع القومي للترجمة
Volume/sequential designation 2460
500 ## - GENERAL NOTE
General note يشتمل على قائمة محتويات
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Linkage يشتمل على إرجاعات ببليوجرافية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. نشأت فى أسرة من الطبقة الوسطى، وعلى الرغم ما لعالم الأغنياء من جاذبية فإن ما يثير اهتمامى حقا هو عالم الفقراء؟ لماذا؟ هذا هو المدخل إلى كتاب "الفقر والتعليم".. ماذا يفعل الفقر بمخ أطفالنا؟ وماذا تفعل المدرسة لتصلح ما أفسده الفقر؟ تأليف إيريك جنسن ترجمة صفاء الأعسر، والصادر عن المركز القومى للترجمة.<br/>ويقول المؤلف إيريك جنسن فى مقدمة كتابه: "لقد استحوذ علىّ تساؤل مبدئى لازمنى على مر السنين، فأنا ببساطة لم أستطع أن أتفهم لماذا لا يستطيع الفقراء أن ينقذوا أنفسهم خارج دائرة الفقر؟ كنت أعتقد أن هؤلاء الفقراء لو أنهم بذلوا جهدا أكبر، أو كانت لديهم قيم أفضل، لتمكنوا من تحقيق النجاح، هكذا ببساطة".<br/>ويتابع إيريك جنسن الآن تبينت أن هذا الاتجاه شديد السطحية والتحيز بل التعصب، وكان على أن أكتشف ذلك بنفسى، لقد تفتحت عيناى، وتغير شىء ما بداخلى، ويرجع الفضل فى ذلك إلى خبرات اكتسبتها وتعلمتها بالبحث والسفر، اليوم أصبحت أعرف أكثر عما يدور فى الأسرة المحرومة التى تعانى الفقر.<br/>يقول إيريك جنسن، لم يدفعنى هذا التطور والتغير فى تفكيرى لكتابة هذا الكتاب وإنما ما دفعنى فعلا سؤال بسيط: إذا كانت خبرات الحياة تدفع بأطفال الفقراء إلى الأسوأ، فلماذا لا تغيرهم خبرات الحياة أيضا إلى الأفضل؟ لقد رأيت وسمعت كثيرا عن أطفال من أسر محرومة بائسة يحققون النجاح فى المدرسة.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note العمل ترجمة لكتاب : Teaching with Poverty in Mind : What Being Poor Does to Kid's Brains & What Schools Can Do About it
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Source of heading or term qrmak
Topical term or geographic name entry element الفقر
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Source of heading or term qrmak
Topical term or geographic name entry element التعليم
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name الأعسر ، صفاء يوسف ،
Relator term مترجم
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عاشور ، نعيمة ،
Relator term مصحح لغوي
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name كامل ، حسن ،
Relator term مشرف فني
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 100-01/(3/r
a Jinsin, Īrīk
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 245-02/(3/r
a al-Faqr wa-al-taʻlīm : Yūsūf al-Aʻṣar
b madhā yafʻalū al-faqr bi-mukh aṭfālinā wa-mādhā tafʻalū al-madrasah li-tuṣliḥū mā afsadahū al-faqr /
c taʼlīf : Īrīk Jinsin ; tarjamat : Ṣafāʼ
880 ## - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 250-03/(3/r
a al-Ṭabʻah al-ūlá
880 ## - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 260-04/(3/r
a al-Qāhirah:
b Wizārat al-Thāfah,
c 2015
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 490-05/(3/r
a al-Mashrūʻ al-qawmī lil-tarjamah;
e 2460
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 700-06/(3/r
a al-Aʻsar, Ṣafāʼ Yūsuf,
e Mutarjim
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 700-06/(3/r
a ʻĀshūr, Naʻīmah,
e Muṣaḥiḥ lughawī
880 1# - ALTERNATE GRAPHIC REPRESENTATION
Linkage 700-06/(3/r
a Kāmil, Ḥasan,
e Musharraf Fannī
901 ## - Cataloger information
Cataloger Name sara sorur
902 ## - PDF File name
PDF File name ARA_03_(296)
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Library of Congress Classification
Suppress in OPAC No
Koha item type Books
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Home library Current library Date acquired Total checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
    Library of Congress Classification     Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي 04/02/2024   LC4091 .J46 2015 10006628 04/02/2024 C. 1 04/02/2024 Books
    Library of Congress Classification     Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي 04/02/2024   LC4091 .J46 2015 10006115 04/02/2024 C. 2 04/02/2024 Books

All Rights Reserved
Egypt-Japan University of Science and Technology (E-JUST) © 2024