Welcome To E-JUST Library

Improvement of Diesel Engine Combustion by Ethanol and Water Injection : (Record no. 5678)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05633nam a2200265 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-NbEJU
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20241205105401.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 240608b2017 ua | m||| 00| 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-NbEJU
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-NbEJU
Modifying agency EG-NbEJU
041 ## - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract ara
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Farag , Mohamed Noureldin Ibrahim
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Improvement of Diesel Engine Combustion by Ethanol and Water Injection :
Remainder of title A Thesis Submitted to the Graduate School of Energy , Environment , Chemical and Petrochemical Engineering : Egypt - Japan University of Science and Technology (E - JUST) : In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy in Energy Resources Engineering /
Statement of responsibility, etc. by Mohamed Noureldin Ibrahim Farag
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title تحسين الاحتراق في محرك الديزل بواسطة حقن الإيثانول و المياة :
Remainder of title رسالة علمية مقدمة الى المدرسة التخصصية للدرسات العليا : مدرسة هندسة الطاقة و البيئة و الكيماويات و البتروكيماويات : الجامعة المصرية اليابانية للعلوم و التكنولوجيا كاستيفاء جزئي لمتطلبات الحصول على درجة دكتوراه الفلسفة في هندسة مصادر الطاقة / إعداد محمد نور الدين إبراهيم فرج
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Alexandria :
Name of publisher, distributor, etc. Mohamed Noureldin Ibrahim Farag
Date of publication, distribution, etc. 2017
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 117 leaves ;
Dimensions 30 cm
500 ## - GENERAL NOTE
General note Includes a title page in Arabic
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (Ph.D.)
Degree type Doctoral
Name of granting institution Egypt - Japan University of Science and Technology (E-JUST) - School of Energy , Environment , Chemical and Petrochemical Engineering - Energy Resources Engineering Department
Year degree granted 2017
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تم دراسة تقنية الحقن المقترحة حديثا أولا عن طريق حقن إيثانول نقى (بدون ماء) في مشعب العام لمحرك ديزل ذو اسطوانة واحدة في وضع تشغيل الوقود المزدوج مع وقود الديزل و تمت دراسة تأثيرات نسب إعادة تدوير غاز العادم توقيت حقن الإيثانول و مقدار الإيثانول و علاوة على ذلك تمت مقارنة تقنية الحقن الجديدة بالطرق التى تمت دراستها و استخدامها في السابق مثل حقن الايثانول فى مشعب دخول الهواء و أظهرت النتائج أن حقن الإيثانول في مشعب العادم يزيد من معدل إطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط بالإضافة إلى ذلك يزيد تأخير الإشعال مع حقن الإيثانول بنسبة ٥٠.٢ زاوية من عمود المرفق و يزيد متوسط الضغط الفعال و الحرارة الكلية لكل دورة بنسبة %۸.۲ و ١٤.۲ في حين يتم تخفيض تركيزات أكاسيد النيتروجين و السخام بنسبة %۸۸ و ۳۰٪ على التوالي بالمقارنة مع طريقة الحقن الجديدة حقن الإيثانول في مشعب العادم) حقق حقن الايثانول فى مشعب دخول الهواء المعتاد استخدامة نسبة اعلى في معدل اطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق مختلطة و انخفاض أداء المحرك و زيادة في إنتاج السخام ما يقرب من ٣٥ و انخفاض في أكاسيد النيتروجين من ١٣% بعد ذلك تم اجراء دراسة أساسية باستخدام آلة الضغط و التوسع السريع و تراوحت نسب اضافة من ١٠ إلى ٤٠٪ من إجمالي طاقة الوقود المضافة في حين تراوحت نسب حجم المياه بين ۱۰% إلى %٤٠٪ من الإيثانول المحقون و قد تبخر الإيثانول و الماء قبل دخول غرفة الاحتراق للقضاء على تأثيرها للحرارة و تكشف النتائج أن إضافة مزيج الإيثانول و الماء إلى وقود الديزل يؤدي إلى تأخير الاشتعال و يعزز معدل إطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط مقارنة بالإضافات الأيثانول النقى (بدون ماء) بالإضافة إلى ذلك يتم تقليل انبعاثات السخام و أكاسيد النيتروجين بإضافة خليط الإيثانول و الماء مقارنة الأيثانول النقي ثم تم توسيع الدراسة الأساسية لدراسة تأثير إضافة مزيج الإيثانول و الماء على احتراق وقود الديزل باستخدام محرك الديزل ذو اسطوانة واحدة و تكشف النتائج أن مزيج الإيثانول و الماء يؤدي إلى زيادة في ضغط الحريق و يزيد متوسط الضغط الفعال و كذلك معدل اطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط بالإضافة إلى ذلك زاد تأخير الاشتعال مع إضافة الإيثانول و الماء و أدى إضافة الايثانول الى الماء لخفض انبعاث أكاسيد النيتروجين إلى ۸۸٪ مع انخفاض في السخام بنسبة ٥٠٪
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note Issued also as a digital file (for more information please check our Digital Repository)
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note The text is in English and the extract is in Arabic
590 ## - EJUST Faculty and Academic Program
EJUST Faculty (EECE) School of Energy Resources, Environmental, Chemical and Petrochemical Engineering
EJUST Academic Program (ERE) Energy Resources Engineering
901 ## - Cataloger information
Cataloger Name HaGeR
902 ## - PDF File name
PDF File name TH_01_ (57)
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Library of Congress Classification
Suppress in OPAC No
Koha item type Dissertations
Holdings
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Home library Current library Date acquired Total checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
    Library of Congress Classification     Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي 08/18/2024   ERE PhD. 2017 02 10013524 08/18/2024 C. 1 08/18/2024 Dissertations

All Rights Reserved
Egypt-Japan University of Science and Technology (E-JUST) © 2024