Improvement of Diesel Engine Combustion by Ethanol and Water Injection : (Record no. 5678)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 05633nam a2200265 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | EG-NbEJU |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20241205105401.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 240608b2017 ua | m||| 00| 0 eng d |
040 ## - CATALOGING SOURCE | |
Original cataloging agency | EG-NbEJU |
Language of cataloging | eng |
Transcribing agency | EG-NbEJU |
Modifying agency | EG-NbEJU |
041 ## - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | eng |
Language code of summary or abstract | ara |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | Farag , Mohamed Noureldin Ibrahim |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | Improvement of Diesel Engine Combustion by Ethanol and Water Injection : |
Remainder of title | A Thesis Submitted to the Graduate School of Energy , Environment , Chemical and Petrochemical Engineering : Egypt - Japan University of Science and Technology (E - JUST) : In Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy in Energy Resources Engineering / |
Statement of responsibility, etc. | by Mohamed Noureldin Ibrahim Farag |
246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
Title proper/short title | تحسين الاحتراق في محرك الديزل بواسطة حقن الإيثانول و المياة : |
Remainder of title | رسالة علمية مقدمة الى المدرسة التخصصية للدرسات العليا : مدرسة هندسة الطاقة و البيئة و الكيماويات و البتروكيماويات : الجامعة المصرية اليابانية للعلوم و التكنولوجيا كاستيفاء جزئي لمتطلبات الحصول على درجة دكتوراه الفلسفة في هندسة مصادر الطاقة / إعداد محمد نور الدين إبراهيم فرج |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | Alexandria : |
Name of publisher, distributor, etc. | Mohamed Noureldin Ibrahim Farag |
Date of publication, distribution, etc. | 2017 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
Extent | 117 leaves ; |
Dimensions | 30 cm |
500 ## - GENERAL NOTE | |
General note | Includes a title page in Arabic |
502 ## - DISSERTATION NOTE | |
Dissertation note | Thesis (Ph.D.) |
Degree type | Doctoral |
Name of granting institution | Egypt - Japan University of Science and Technology (E-JUST) - School of Energy , Environment , Chemical and Petrochemical Engineering - Energy Resources Engineering Department |
Year degree granted | 2017 |
520 ## - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | تم دراسة تقنية الحقن المقترحة حديثا أولا عن طريق حقن إيثانول نقى (بدون ماء) في مشعب العام لمحرك ديزل ذو اسطوانة واحدة في وضع تشغيل الوقود المزدوج مع وقود الديزل و تمت دراسة تأثيرات نسب إعادة تدوير غاز العادم توقيت حقن الإيثانول و مقدار الإيثانول و علاوة على ذلك تمت مقارنة تقنية الحقن الجديدة بالطرق التى تمت دراستها و استخدامها في السابق مثل حقن الايثانول فى مشعب دخول الهواء و أظهرت النتائج أن حقن الإيثانول في مشعب العادم يزيد من معدل إطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط بالإضافة إلى ذلك يزيد تأخير الإشعال مع حقن الإيثانول بنسبة ٥٠.٢ زاوية من عمود المرفق و يزيد متوسط الضغط الفعال و الحرارة الكلية لكل دورة بنسبة %۸.۲ و ١٤.۲ في حين يتم تخفيض تركيزات أكاسيد النيتروجين و السخام بنسبة %۸۸ و ۳۰٪ على التوالي بالمقارنة مع طريقة الحقن الجديدة حقن الإيثانول في مشعب العادم) حقق حقن الايثانول فى مشعب دخول الهواء المعتاد استخدامة نسبة اعلى في معدل اطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق مختلطة و انخفاض أداء المحرك و زيادة في إنتاج السخام ما يقرب من ٣٥ و انخفاض في أكاسيد النيتروجين من ١٣% بعد ذلك تم اجراء دراسة أساسية باستخدام آلة الضغط و التوسع السريع و تراوحت نسب اضافة من ١٠ إلى ٤٠٪ من إجمالي طاقة الوقود المضافة في حين تراوحت نسب حجم المياه بين ۱۰% إلى %٤٠٪ من الإيثانول المحقون و قد تبخر الإيثانول و الماء قبل دخول غرفة الاحتراق للقضاء على تأثيرها للحرارة و تكشف النتائج أن إضافة مزيج الإيثانول و الماء إلى وقود الديزل يؤدي إلى تأخير الاشتعال و يعزز معدل إطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط مقارنة بالإضافات الأيثانول النقى (بدون ماء) بالإضافة إلى ذلك يتم تقليل انبعاثات السخام و أكاسيد النيتروجين بإضافة خليط الإيثانول و الماء مقارنة الأيثانول النقي ثم تم توسيع الدراسة الأساسية لدراسة تأثير إضافة مزيج الإيثانول و الماء على احتراق وقود الديزل باستخدام محرك الديزل ذو اسطوانة واحدة و تكشف النتائج أن مزيج الإيثانول و الماء يؤدي إلى زيادة في ضغط الحريق و يزيد متوسط الضغط الفعال و كذلك معدل اطلاق الحرارة في مرحلة الاحتراق المختلط بالإضافة إلى ذلك زاد تأخير الاشتعال مع إضافة الإيثانول و الماء و أدى إضافة الايثانول الى الماء لخفض انبعاث أكاسيد النيتروجين إلى ۸۸٪ مع انخفاض في السخام بنسبة ٥٠٪ |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
Additional physical form available note | Issued also as a digital file (for more information please check our Digital Repository) |
546 ## - LANGUAGE NOTE | |
Language note | The text is in English and the extract is in Arabic |
590 ## - EJUST Faculty and Academic Program | |
EJUST Faculty | (EECE) School of Energy Resources, Environmental, Chemical and Petrochemical Engineering |
EJUST Academic Program | (ERE) Energy Resources Engineering |
901 ## - Cataloger information | |
Cataloger Name | HaGeR |
902 ## - PDF File name | |
PDF File name | TH_01_ (57) |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Source of classification or shelving scheme | Library of Congress Classification |
Suppress in OPAC | No |
Koha item type | Dissertations |
Withdrawn status | Lost status | Source of classification or shelving scheme | Damaged status | Not for loan | Home library | Current library | Date acquired | Total checkouts | Full call number | Barcode | Date last seen | Copy number | Price effective from | Koha item type |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Library of Congress Classification | Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي | Fayza Aboulnaga Central Library | مكتبة فايزة أبو النجا المركزية بالحرم الجامعي | 08/18/2024 | ERE PhD. 2017 02 | 10013524 | 08/18/2024 | C. 1 | 08/18/2024 | Dissertations |